2017. március 21., kedd

5475 HUF SMS-re - OTP Bank, így szeretünk

Részben érintettem egy másik írásomban, hogy miért mondtam le az SMS-értesítést az OTP Bank Zrt-nél. Következzen  most a történet teljes terjedelmében, hátha megértő szemekre talál.
Már most leszögezném, hogy nem akarom sem reklámozni, sem eláztatni az OTP-t. Törekszem a tényszerűségre és megpróbálok objektív maradni. Érdekem nem fűz sem egyik, sem másik hozzáálláshoz sem. Tehát ez nem reklám, nem vírusmarketing. Abban reménykedem, hogy eljut valami OTP-s döntéshozóhoz és elgondolkodik azokon, amiket leírok. Csak ennyi a célom. 
Szóval, 1995. környékén lettem OTP-s, kényszerből. A munkahelyemen köteleztek számla nyitásra, mert onnantól csak így lehetett megkapni a fizetést. Mondták legalábbis akkor, mert mint később kiderült, simán elutasíthattam volna ezt a kötelezést és hozhatta volna a postás is a fizetésemet. Sőt, hozhatná a mai napig is. Persze akit loptak már meg életében, az nem szívesen mászkál sok pénzzel a zsebében és nem is szívesen tart odahaza pénzt. Az egész fizetését semmiképpen. Minket gyerekkoromban kirámolt az egyik haverom és elvitte szegény szüleim mindkét fizetését... senkinek nem kívánom azt az érzést. Amikor sír az Anyukád és nem tudja, hogyan lesz ezután. Szerencsére aznap senki más nem járt nálunk, én nem loptam, így kizárásos alapon meglett a srác. A zsaruk kemények voltak és rutinosak, így bevallotta. De akkor is, bennem évekig élt ez a törés és azóta sem tudtam teljesen kiheverni. Hogy a legjobb barátod meglopjon... nincs rá szó.
Szóval nem baj az, ha az ember pénze biztonságban van, erre alapoznak a reklámok is és ebben konkrétan igazuk is van. Így aztán kis gondolkodás után nyitottam egy bankszámlát, amit használok azóta is. Azaz lassan 23 éve.
Amikor a Feleségemmel komolyra fordultak a dolgok - azaz kiderült, hogy Ő lesz a Feleségem - volt egy olyan kósza ötletünk, hogy ne tartsunk fenn két számlát, egy számlának kisebb a költsége, könnyebb kezelni és végülis egy család is vagyunk. Így aztán Életem Párja megszüntette a saját számláját és a fizetését átirányította az enyémre. Ahol természetesen számlatulajdonos lett, azaz velem egyenrangúként jogosult a számlát kezelni, azon bármilyen akciót végrehajtani. Azért írom le ezt, mert később jelentősége lesz.
Teltek-múltak az évek, az OTP Bank nagyon sok tervünk megvalósításában segített (gyakorlatilag mindent kölcsönből vásároltunk), így amikor házat vettünk, náluk vettük fel a lízinget is. Mármint az OTP-hez tartozó lízingcégnél. Azért írom le ezt is, mert a történetben később szerepe lesz.
Többen kérdezték már, hogy miért vagyok OTP-s, hiszen az egyik legdrágább bank, de én egyrészt hűséges típus vagyok, másrészt hiszem, hogy egyéb bankok ugyanúgy megvágják az ügyfeleiket, csak másképpen álcázzák. Ki van ám ez találva. És egyébként ha bankról van szó, számomra az egyik legfontosabb érv, hogy legyen fiókja sok helyen és ne kelljen nekem több városnyit utaznom, ha intézni akarok valamit. Az OTP ilyen, az utcánk végében is van fiókjuk (mondjuk ott még soha nem sikerült elintézni semmit, meg is szűnnek hamarosan, de ezt a hozzáállásuknak köszönhetik.) A lényeg, hogy mindenféle dolga ellenére én elvagyok az OTP-vel. De ha nem lennék, a lízing miatt hozzájuk vagyunk kötve még 20 évre. (Tudom, a lízinget ki lehet váltani, más banknál is van hasonló feltételekkel... utánajártam, nem éri meg. Maradunk.)
Szóval hozzá vagyunk kötve az OTP-hez, közben az autónk hitelét is tőlük vettük fel, a biztosításaink nagy része is náluk van.
Ezért is zavar egy kicsit, hogy február 06-án 07.06 perckor üzenetdíjként levontak a számlánkról 5.475,- forintot.
Mint írtam, a kettős számlatulajdonlásnak szerepe van a történetben, ugyanis már korábban is sérelmeztem, hogy havonta 2000-2500-3000 forintokkal megvágnak üzenetdíj címén, ezért próbáltam az OTPdirekt weboldalon faragni az értesítéseken.
Beállítottam például limiteket, azaz hogy 10.000,- alatt ne jöjjön értesítés. Ezen felül a bejövő pénzekről nem kértem értesítést, csak a levonásokról.
Na, ennek az lett a következménye, hogy szépen elvesztettem a fonalat a pénzügyeimhez. Ennek lett például a következménye az az eset, amiről ebben a korábbi írásomban írtam (ide kattintva olvashatod el.)
Közben a Feleségem továbbra is kapott mindenféle üzeneteket, akármit kapcsolgattam én az online felületen.
Eléggé értek a technikához, azt gondoltam, hogy egy ilyen egyszerű dologgal megbirkózom.
Hát nem.
Próbáltam kikapocsolni a feleségem üzeneteit, de az ő telefonszáma nem is volt megadva a rendszerben. Akkor hogyan kap mégis üzeneteket? Betettem a telefonszámát, majd töröltem, hátha valami bennragadt dologról van szó. Ekkor is kapta továbbra is az SMS-eket, mindenről.
Aztán feladtam, visszaállítottam mindent az eredetire.
Gondoltam én.
Mert innentől bármit csináltam, a Feleségem mindent kétszer kapott meg, mindent kétszer kapott meg. :)
Ezt persze említette nekem, de elment a fülem mellett.
Február 06-ig, amikor megjött ez a kedves levonás.
Bementem az OTP-be személyesen és ott derült ki, hogy a feleségem ugyan szintén ezen a számlán van, de az ügyeit csak ő maga intézheti. Azaz a számla egy, de mégsem. Nem töröltethetem tehát az ő telefonszámát, sőt én nem is láthatom.
Ezért nem láttam, hogy egyszer be van állítva az Ő oldalán az értesítés és erre küldtem én rá mindent még egyszer. Nameg a sajátomra. Így lett minden SMS-ből 3 SMS és így lett a végösszeg 5.475,- HUF.
Hogyafenevinnéel!
Én rontottam el?
Igen, beismerem. Álmomban nem gondoltam volna, hogy egy ilyen egyszerű dolog ilyen bonyolult lehet.
(Zárójelben jegyzem meg, hogy ha nekem, a technikai dolgokban jártas polgárnak ez gondot okoz, akkor a kevésbé jártas, átlagos magyar polgárnak még inkább gondot fog okozni. Ennek eredménye a sok elégedetlen ügyfél. Mellesleg...)
De nem ez a lényeg.
Az elmúlt hónapban számos SMS-t kaptam az OTP-től, hogy megújul a Smartbank alkalmazásuk és hogy mindenképpen frissítsem.
Meg is tettem. Az alkalmazás jó, számos olyan funkciója van, amiket tudok használni.
Látszik, hogy odafigyeltek a fejlesztésnél. És nem spóroltak a költségeken.
De ha már ennyi energiát belefektettek, nem lehetett volna egy e-mailes értesítést belefejleszteni a rendszerbe?
2017-ben, a Gmail korában nem kérhetném, hogy a banki tranzakciókról a rendszer ne SMS-ben, hanem e-mailben értesítsen?
Az okostelefonokra az e-mailek azonnal megérkeznek. A Gmail fiókomba én már régóta átmentem az SMS-eimet is.
Így aztán az e-mailes értesítés ugyanúgy működhetne, mint az SMS- csak INGYEN. A banknak is ingyen, meg nekem is ingyen. Nem éri meg?
Nem érné meg, hogy én egy elégedett ügyfél legyek és a zsebemben maradjon havonta pár ezer forint?
Tényleg nem értem a hozzáállást.
Ha valaki érti, magyarázza meg nekem, legyen szíves!
Előre is köszönöm!
(Azt is köszönöm, ha esetleg megosztod ezt az írást, hátha eljut valaki olyanhoz, aki az ügyben dönteni és intézkedni tud. Jópár ember életét tennék jobbá...)