2016. április 20., szerda

Cserépalátét...

Ezt a bejegyzést azért írom, hogy megtudjam, én vagyok-e ilyen béna, vagy másnak sem egyértelmű a dolog? A sztori:
Vásároltam virágcserepeket Tüskeváron. Henger alakúak, szépek. Az átmérőjük 19 centi alul.
A fazekas azt javasolta, hogy tegyek alájuk alátétet, mert alul ki vannak fúrva és a víz - nameg a sár - ki fog folyni és végigfolyik a ház falán. Kérdeztem, hogy milyen alátétet vegyek, azt javasolta, hogy elég egy színben hasonló műanyagot megvenni, 100 forint körül darabját.
Megnéztem amúgy, a Tüskeváron 500 forintért kapható cserép a Bauhausban 2500 körül van. Helyesebben egy hozzá hasonló, kínai géppel sajtolt silány utánzat. Ha alátétet akarok cserépből, az lenne 650 forint. Maradtam a műanyagnál.
Nade mekkorát vegyek?
És itt jön, miért írtam meg ezt a bejegyzést.
Számomra ugyanis egy alátét méreténél az a lényeg, hogy abba mekkora cserepet lehet beletenni. Nem nagyon érdekel a külső átmérője, az a méret érdekel, ami az alján lévő, sík rész átmérője. Ide kell beleállítani a cserepet. Ugye?
Mi van ráírva az alátétre? A KÜLSŐ ÁTMÉRŐ...
Így aztán a 19 centis cseréphez vettem is 20-as alátétet, ráhagyva egy kicsit, hogy biztosan beleférjen.
Haza érkezvén nagy boldogan tenném alá a cserépnek és ekkor jön a döbbenet: nem fér bele. Mert ugye előttetek van, hogy az alátét is olyan, mint egy csésze, a szája szűkül lefelé haladva.
Mit adnak meg a boltban? A tetejének az átmérőjét. Így ha veszel egy húszas alátétet, abba nem fog belemenni a cserép, mert alul az már csak 16 centi.
Így aztán vihettem vissza az alátéteket. Szerencsére sértetlenek voltak és visszavették mindet. Ezután mehettem oda, ahol ezeket vettem, hogy nagyobbakat válasszak helyettük.
Azokra is a külső átmérő van ráírva, így ha nem akarsz hibázni, vinned kell egy mérőszalagot.
Végül a 23-as alátét lett akkora, amibe a 19-es cserép belefér.

Kérdésem: ez csak engem zavar?
Mert szerintem nem a lényegtelen adatát kellene megadni, hanem a lényegeset. Ezzel szemben az alsó átmérőt nem adják meg, pedig egy alátétnél ez lenne a fő szempont a vásárlásnál.
Nem?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése