2016. március 24., csütörtök

Plusszáfa, második felvonás

Mivel az előzőhöz sem fűztem kommentet, ehhez sem fogok. Talán csak annyit, hogy örülök, hogy nem veszett még ki a jófejség a világból. Íme a válaszlevél és alatta az én válaszom:
*****************************************
Tisztelt Molnár-Soós Sándor István!

Köszönettel megkaptam a levelét, és szívből örülök neki, hogy megosztotta velem a benne leírtakat. 
Sajnos ritkán kapok írásos visszajelzéseket, főleg akkor nem, amikor az ügyfél elégedett és minden rendben van.

Ennél viszont sokkal fontosabb, hogy akkor kapjak visszajelzést, amikor valami nem a szándékainkank megfelelően megy. Ahhoz viszont, hogy javíthassunk a folyamatokon szükségesek ezek a kritikák.

Valamiért az üzletágunk sajátossága maradt még régről a nettó + áfa kifejezés használata, úgy tűnik időszerű váltanunk és a bruttó alkalmazása felé terelni a kommunikációnkat.

Csatoltam azt az átvételi lapot, amelyen átvettük a készüléket Öntől, és az alsó magyarázó szövegben, a végén tartalmazza, hogy az ÁFA nincs beleszámolva a kiajánlott összegbe.

A levele kapcsán két területen azonnali hatályú intézkedéseket tettünk, nevezetesen a fenti nettó+áfa gyakorlatot bruttóvá változtattuk, illetve a telefonok kezelését módosítottuk, hogy egyre kevesebb olyan eset fordulhasson elő, amikor nem tudunk válaszolni az érdeklődőknek. 
Az idő majd eldönti, hogy jó irányba megyünk-e.

Mindamellett szeretnék egy kis ajándékkal kedveskedni Önnek, hiszen a levele rávilágított ezen változtatások időszerűségére. Ezt pár napon belül futárral fogom kiküldeni, kérem erősítse meg, hogy a javítási lapon szereplő címre küldhetem, mert ott napközben át tudják venni a csomagot.

Üdvözlettel,
név ****************
Ügyvezető
********* Szerviz Kft

És itt az én válaszom:

**************************************
Tisztelt *****név****** Úr!

Mindenek előtt hadd köszönjem meg, hogy időt szánt a panaszomra!
Bevallom, nem sok mindenre számítottam az ügyben, sajnos rossz tapasztalataim vannak.
Nem Önöknél, más cégeknél.
Ennek ellenére én azért meg szoktam írni a véleményemet, amely mindig segítő szándékú. Sokan hülyének is néznek emiatt, de ez engem nem nagyon érdekel. Hiszek benne, hogy ha csak százból egy ilyen észrevétel megmozdít valakiben valamit, akkor a maradék 99 is megérte a fáradozást.
Ennek ellenére a leveleim nem mindig sikerülnek érzelemmentesre.
Így aztán itt szeretnék elnézést kérni, ha esetleg az objektivitás sérült és olyasmit találtam írni Önöknek, ami túl megy a jóérzés határán. Külön restellem, hogy mások hibáit vetítettem ki Önökre, ezek szerint teljesen alaptalanul.
Nem volt szándékos.
Utólag visszaolvasva a levelemet, még akár fenyegetésnek is vehetnék, miszerint majd jól megírom a dolgot és jól betartok Önöknek...
Soha nem tennék ilyet!
Ha írnék is az esetről, akkor is csak név nélkül, a jelenségre hívnám fel a figyelmet.
Remélem, nem értette félre a levél ezen részét, mert azt nagyon bánnám!
Ahogyan természetesen nem várok el semmiféle anyagi kompenzációt sem, hiszen a netbookot megjavították, tökéletesen működik, az elvégzett munkával nagyon elégedett vagyok. Pont ezért bántam a további félreértéseket, mert örültem neki, hogy megtaláltam Önöket, ráadásul a munkahelyem közelében vannak és még jól is dolgoznak.
Tehát Önök nekem semmivel nem tartoznak, mert gyakorlatilag az áfa kérdésében nem volt igazam.
Mentségemre szolgáljon, hogy az Ön által megküldött javítási megbízást tőlem visszakérték, így én csak a munkajelentésre támaszkodhattam. Azt fotóztam be Önnek. Őszintén megmondom, hogy nem is néztem meg a fejlécet (össze van tűzve a számlával és így alig látszik) és azt hittem, hogy ez maga a javítási megbízás.
És ezen ugyebár nincsen utalás az áfára.
Nem volt igazam, mert valóban ott van a javítási megbízáson a figyelmeztetés, ráadásul éppen az aláírásom felett.
Akár észre is vehettem volna. Nem vettem észre, ez az én hibám is.
Egyébként nekem is tanulságos a történet és külön örülök annak, hogy ezt is megtanultam.
Ezentúl mindenhol rá fogok kérdezni arra, hogy egy adott ár áfás-e.
Azaz, én magam is fejlődtem az ügy kapcsán és ez jó.
A mi történetünkre visszatérve, nagyon örülök annak, hogy így állnak a dolgokhoz, ehhez gratulálok!
Örülök, hogy a feltárt hibákat javítják és ezáltal más ügyfeleiknek nem lesznek már hasonló kellemetlenségeik. Már csak ezért megérte leírnom a dolgokat.
Nagyon jó hozzáállás az Önöké, de ritkaság az ilyen.
Külön köszönöm, hogy megértette a nyűgömet és türelemmel, a helyén tudta kezelni az érzéseimet.
Úgy is mondhatnám, hogy most egy kicsit visszaállt a hitem, amely hit a tisztességes vállalkozásokban bizony egy kicsit megcsappant manapság.Talán érti, hogy miért.
Azt mindenesetre előre vetítem, hogy ha Önök ki tudnak tűnni a sok simlis, megbízhatatlan, ügyeskedő cég közül, akkor hosszútávon sikeresek lesznek. Még akkor is megéri így csinálni, ha rövidtávon nem tűnik jövedelmezőnek.
A simlis cégek néhány év alatt eltűnnek a süllyesztőben, aki pedig a becsületre és az ügyfelek megtartására játszik, az megmarad.
Azt kívánom, hogy ehhez legyen erejük és tehetségük. Tudom, nem könnyű!
Én mindenképpen fogok ezentúl is járni Önökhöz, nagyon örülök neki, hogy sikerült ezt a hülye félreértést megbeszélnünk. És jó szívvel fogom ajánlani a barátaimnak, ismerőseimnek, üzletfeleimnek Önöket.

Tisztelettel:

Molnár-Soós Sándor István

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése